Akupunktura medyczna

AKUPUNKTURA MEDYCZNA czyli suche igłowanie.

Suche igłowanie jako skuteczna walka z bólem.

W dzisiejszym świecie fizjoterapii suche igłowanie staje się prawdziwym fenomenem. To innowacyjna technika terapeutyczna, która zdobywa coraz większą popularność wsród specjalistów oraz pacjentów poszukujących szybkiego i efektywnego złagodzenia bólu.

Czym jest suche igłowanie?

Suche igłowanie inaczej tzw. igłoterapia, polega na wprowadzeniu do ciala igieł akupunkturowych poprzez nakłuwanie skóry i stymulowaniu leżących poniżej mięśniowo-powięziowych punktów spustowych tkanki mięśniowej w celu leczenia bólu nerwowo-mięśniowo-szkieletowego i zaburzeń ruchowych.

Zalety suchego igłowania.

Metoda ta pomaga zmniejszyć ból poprzez rozluźnienie napiętych mięśni. Warto jednak pamiętać, że bezpośrednio po zabiegu mogą pojawić się miejscowe dolegliwości bólowe w postaci tzw. zakwasów, znikających w przeciągu kilku dni. Suche igłowanie może również pomóc w poprawie ruchomości poprzez zmniejszenie napięć mięśniowych, a także w poprawie funkcji mięśni, rozluźnieniu ich i przywróceniu im pełenego zakres ruchu.

Jak wygląda zabieg suchego igłowania?

Suche igłowanie polega na wkłuciu igły akupunkturowej w okolice punktu spustowego w celu wywołania skurczu, który prowadzi do rozluźnienia tkliwego miejsca. Igła pomaga zmniejszyć napięcie mięśniowe i stymuluje układ nerwowy do rozluźnienia obszaru bólowego. Za główny cel tej techniki bierze się poprawa zakresu ruchu, złagodzenie bólu oraz przywrócenie normalnego funkcjonowania mięśni.

Co to są punkty spustowe?

Punkty spustowe to określone obszary w mięśniach, które są szczególnie wrażliwe na bodźce i często są źródłem bólu. Mogą one prowadzić do dyskomfortu, ograniczenia zakresu ruchu, a co za tym idzie utrudnienia codziennego funkcjonowania. W tym przypadku z pomocą przychodzi suche iglowanie przynoszące dużą ulgę.

Jeśli jesteś osobą cierpiąc z powodu bólu i napięć mięśniowych to suche iglowanie będzie idealnym rozwiązaniem dla ciebie, samo jak i połączone z terapią manualną. Nie lekceważ bólu i zadbaj o swoje zdrowie.